tiistai 25. heinäkuuta 2017

DIY tiipii kissalle


Olen jo pitkään haaveillut kissan tiipiistä olohuoneen nurkassa, ja nyt minulle tuli siihen oiva tilaisuus keittiön verhojen päivityksen yhteydessä! Netistä löytyy rutkasti erilaisia ohjeita tiipiin rakennukseen, niin aikuisille, lapsille kuin eläimillekin. Selailin ohjeita, yhdistelin ideoita ja lopulta sain luotua tiipiin rakkaalle kissaystävälleni. 

Tarvikkeet:
- Kangas (Vanha keittiön verho.)
- Ohut tyyny (Ylimääräiseksi jäänyt terassikalustepehmuste löytyi äidiltä.)
- Kepit (K-Rauta, 15mm paksuisia ja 120cm pitkiä pyörölistoja 4kpl)
- Sakset, mittanauha, nyöri ja nuppineuloja/hakaneuloja.

Jos innostuit tästä ideasta, suosittelen tutustumaan mm. youtubesta löytyviin "diy cat teepee" -videoihin! Tiipiitä löytyy laidasta laitaan; on todella viimeisteltyjä prinsessatiipiitä, ja toisaalta myös ihanan rentoja loikoilumajoja! Noloa myöntää, mutta en valitettavasti pysty kirjoittamaan tarkkoja ohjeita mittoineen juuri tämän tiipiin rakennukseen, koska tein tämän tosiaan eri ideoita yhdistellen, ja suureksi osaksi vain kokeillen esim. miltä kangas näyttäisi erilaisilla tavoilla kiinnitettynä. Toki kysymyksiä saa esittää, ja niihin yritän parhaani mukaan vastailla!




2 kommenttia:

  1. Ihana <3___<3 Mutta jos tekisin tuollaisen mun isän kissalle oon varma, ettei se menis siihen :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Kissoilla on usein kyllä tapana mennä tuollaisiin paikkoihin, mutta tämä minun veetipoika on aika epäkissamainen, eikä juurikaan ole vielä ymmärtänyt tuon kodan merkitystä... :D

      Poista